Budowanie e-commerce z uwzględnieniem logistyki i fulfillment

Fulfillment to bardzo korzystna opcja w budowaniu e-commerce. Warto dowiedzieć się na jej temat nieco więcej, a także poznać główne zalety takiego rozwiązania.

Czym jest fulfillment?

Fulfillment to usługa, która w bezpośredni sposób związana jest z logistyką w e-commerce. Obejmuje takie elementy, jak magazynowanie towarów oraz ich katalogowanie, a także konfekcję oraz wysyłkę. Jest to duże usprawnienie dla wszystkich przedsiębiorstw, które działają w branży e-commerce. Produkty sklepu internetowego umieszczane są w centrum logistycznym i stamtąd są bezpośrednio wysyłane do klientów, jeśli w sklepie pojawiają się zamówienia.

Dodatkowe usługi

Centra logistyczne w ramach fulfillment bardzo często oferują dodatkowe usługi, które są pomocne podczas prowadzenia działalności e-commerce. Wśród nich można wskazać na przykład możliwość dodawania gratisów oraz ulotek do pakowanych zamówień. Oprócz tego w ofercie można znaleźć wykonywanie cyklicznych inwentaryzacji oraz ubezpieczanie towarów, które znajdują się w magazynach. W wielu przypadkach możliwa jest również efektywna obsługa zwrotów, które docierają od klientów.

Zalety fulfillment

Fulfillment to rozwiązanie, które ma szereg zalet w prowadzonej działalności e-commerce. Wśród nich można wskazać przede wszystkim brak konieczności posiadania własnego magazynu do przechowywania towarów, co wiąże się również z brakiem konieczności zatrudniania osób do obsługi tego magazynu. Kolejną zaletą korzystania z usług fulfillment są niższe koszty wysyłki oraz zmniejszone koszty pakowania towarów. Dzięki centrom logistycznym przesyłki są wysyłane szybciej i sprawniej, co można uznać za sporą zaletę takiego rozwiązania.

Sprawna integracja

Istotną kwestią w korzystaniu z usług typu fulfillment jest sprawna integracja pomiędzy centrum logistycznym a sklepem internetowym. Dzięki integracji systemów możliwa jest szybka oraz sprawna obsługa zamówień składanych przez klientów. Przesyłki bardzo często są wysyłane w krótkim czasie po opłaceniu zamówienia. Sprawna integracja gwarantuje również szybszą obsługę zleceń i zmniejszenie wykonywanej przy nich pracy.

Zmniejszenie kosztów

Dzięki korzystaniu z usług fulfillment możliwe jest zmniejszanie kosztów ponoszonych przez sklep internetowy. Ograniczane są przede wszystkim koszty stałe na rzecz kosztów zmiennych, które w dużej mierze są zależne od ilości realizowanych wysyłek. Dzięki temu przedsiębiorstwo może sporo zaoszczędzić poprzez rezygnację z własnego magazynu oraz zmniejszenie ilości pracowników, którzy zajmują się obsługą zleceń.

Redakcja malyrynek.pl